نرم افزار bpms چیست و چه کاربردی دارد؟ + انواع آن

یکی از مشکلاتی که مدیران یک سازمان در بازه ها و شرایط مختلف با آن مواجه می شوند انتخاب یک نرم افزار bpms برای مدیریت فرایندهای کسب و کار است. به صورت کلی، در دنیای وب نرم افزار های زیادی هستند که می توانند کاربرد های گسترده ای داشته باشند.

نرم افزار bpms چیست و چه کاربردی دارد؟ + انواع آن

یکی از مشکلاتی که مدیران یک سازمان در بازه ها و شرایط مختلف با آن مواجه می شوند انتخاب یک نرم افزار bpms برای مدیریت فرایندهای کسب و کار است. به صورت کلی، در دنیای وب نرم افزار های زیادی هستند که می توانند کاربرد های گسترده ای داشته باشند. هر کدام از این نرم افزار ها، یک سری ویژگی های خاص و کلیدی را نیز در خود جای داده اند. به صورت کلی، نرم افزار های خاصی همچون bpms، یک ابزار قدرتمند به حساب می آیند که برای مدیریت فرآیند های موجود در یک کسب و کار مورد استفاده قرار می گیرند. تعداد نرم افزارهای bpms ایرانی روز به روز در حال افزایش بوده و همین مسئله هم باعث شده تا کاربران برای انتخاب یک برنامه با مشکل مواجه شوند. امروز ما قصد داریم تا بهترین نرم افزار bpms را زیر ذره بین قرار دهیم. پس جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد بهترین برنامه های bpms با به اندیشان همراه شوید. 

نرم افزارهای bpms ایرانی 

نرم افزار bpms چیست؟ 

بیایید کارمان را با پاسخ به یک سوال مهم و کلیدی شروع کنیم: نرم افزار bpms چیست و چه کاربردی دارد؟ در یک سازمان ما فرآیند های مختلفی داریم. برخی از این فرآیند ها به صورت الکترونیکی و برخی از آنها به صورت سنتی پیگیری می شوند. دیجیتالی کردن فرآیند امروزه برای خیلی از سازمان ها به مسئله ای مهم و کلیدی تبدیل شده است. با استفاده از یک فناوری مناسب برای دیجیتالی کردن فرآیند های مختلف، شما به راحتی می توانید تاثیر گذاری سازمان خود را چند برابر نمایید.

bpms ابزاری کاربردی به حساب می آید که شما می توانید آن را با هدف مدیریت فرآیند های موجود در کسب و کار و افزایش میزان بازدهی سازمان مورد استفاده قرار دهید. در حال حاضر نرم افزار های زیادی هستند که می تواند به عنوان یک bpms به کار روند. هر کدام از این برنامه ها با یک سری تکنولوژی های ویژه در اختیار مشتریان قرار می گیرند. استفاده از بهترین نسخه این برنامه به شما کمک می کند تا چالش های سازمان خود را خیلی دقیق تر بیابید و نسبت به حل آنها اقدام کنید. پس bpms نرم افزاری است که برای مدیریت فرآیند های یک کسب و کار مورد استفاده قرار گرفته و می تواند به بهینه سازی آنها کمک کند. 

ضرورت استفاده از bpms

البته که استفاده از نرم افزار bpms برای یک کسب و کار، مسئله ای مهم و کلیدی به حساب می آید. مسئله ای که اگر شما به آن توجه نداشته باشید، احتمال مواجه شدن با مشکل بالا خواهد رفت. برنامه های خاصی همچون bpms هم کیفیت ساخت مطلوبی دارند و هم روی سازمان شما به صورت مستقیم تاثیر گذار هستند. 

محیط یک سازمان دائما در حال تغییر بوده و همواره پیشرفته تر می شود. امروزه یک سازمان نمی تواند به صورت سنتی و قدیمی نسبت به بررسی نیاز مخاطبین خود و رفع آنها اقدام نماید. عمل کردن به صورت سنتی و کلاسیک، چالش های گسترده ای را سر راه مدیران یک سازمان قرار خواهد داد. انجام امور مختلف به صورت دستی می تواند بازدهی پروژه های موجود یک سازمان را کاهش دهد. همچنین وجود یک نرم افزار bpms به شما کمک می‌کند در بخش مستند سازی سازمان خیلی بهتر و ساختارمندتر عمل کنید. بهتر است در مورد ضرورت مستند سازی نیز در لینک مربوطه مطالعات بیشتری داشته باشید.

اینجا است که استفاده از بهترین نرم افزار bpms اهمیت زیادی پیدا می کند. با استفاده از این نرم افزار قدرتمند شما هم می توانید نسبت به بهینه کردن فرآیند ها اقدام نمایید و هم آنها را اتوماتیک کنید. این برنامه پر قدرت کیفیت ساخت مطلوبی داشته و در معماری های متنوعی روانه بازار می شود. پس اگر شما هم به دنبال یک ابزار قوی برای ایجاد تحول در سازمان خود هستید، bpms می تواند گزینه خوبی به حساب بیاید. 

ضرورت استفاده از bpms

معرفی و مقایسه بهترین نرم افزارهای bpms در جهان

برنامه های bpms زیادی در جهان تولید شده و توسط سازمان های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. یافتن بهترین برنامه بر اساس نیاز های سازمان، مسئله ای چالش برانگیز است. در لیست زیر شما می توانید چند مورد از بهترین برنامه های bpms موجود در بازار را مشاهده نمایید. 

  • ProcessMaker: این ابزار شناخته شده ترین نرم افزار bpms به حساب می آید که با استفاده از آن شما می توانید فعالیت های مختلف را اتوماتیک نمایید.
  • Process Street: این برنامه رابط کاربری ساده ای داشته و استفاده از آن به هیچ دانش فنی نیاز نخواهد داشت. همین مسئله هم محبوبیتش را بالا برده است.
  • Oracle BPM: شرکت Oracle همواره راه حل های خلاقانه ای را برای مدیریت فرآیند و مشکلات به کار می گیرد. این برنامه به کسب و کار شما اجازه می دهد تا فرآیند ها را مشاهده نماید و آنها را بهینه سازد.
  • Workato: این نرم افزار به شما اجازه می دهد تا برنامه های مختلف را به یکدیگر متصل نمایید و از جریان اطلاعات قدرتمندی بهره گیرید.
  • Kissflow: این برنامه قدرتمند به گونه ای طراحی شده تا به صورت خودکار نسبت به مدیریت فرآیند های مهم یک کسب و کار اقدام نماید.
  • Laserfiche: این ابزار در واقع یک برنامه مدیریت منابع به حساب می آید که به شما اجازه می دهد تا خیلی راحت تر منابع قسمت های مختلف شرکت را مدیریت کنید.
  • Automation Anywhere: این برنامه یک ابزار رباتیک طراحی شده برای مدیریت فرآیند است که شما می توانید بر اساس نقش کارمندان، فرآیند های آنها را مشخص نمایید.
  • bizagi: سازمان‌ها با کمک این نرم افزار می‌توانند تحلیل‌های پیچیده خود را تحلیل کنند و با استفاده از این نرم افزار در جهت هوشمندسازی این فرایندها و بهینه سازی آن‌ها حرکت کنند.

مقایسه نرم افزارهای bpms

برای انتخاب یک bpms مناسب نیاز به مشاوره دقیق‌تر دارید. از طریق فرم مشاوره رایگان اطلاعات خود را ثبت کنید تا با شما تماس بگیریم

دانلود نرم افزار bpms

آیا شما هم به دنبال دانلود بهترین نرم افزار bpms هستید؟ در این صورت باید خدمات بهترین فروشگاه های ایرانی فعال در این زمینه را مورد استفاده قرار دهید. تیم های توسعه دهنده bpms یا ایرانی هستند یا خارجی. برای استفاده از خدمات تیم های ایرانی، شما در ابتدا باید قابلیت های نرم افزار را بررسی نمایید و سپس نسبت به خرید و پرداخت وجه اقدام کنید. این در حالی است که پروسه دانلود برنامه های خارجی، کمی پیچیده تر و چالش برانگیز تر می باشد. 

برای دانلود نرم افزار bpms خارجی شما باید خدمات تیم های واسطه ایرانی را برای تهیه لایسنس یا حق اشتراک به کار گیرید. لایسنس این برنامه همراه با تعرفه های متنوعی در اختیار مشتریان قرار می گیرد. از آنجایی که امکان دسترسی به درگاه های پرداخت بین المللی برای کاربران ایرانی وجود ندارد، اگر شما هم به دنبال خرید bpms از یک شرکت خارجی هستید بهتر است به سراغ تیم های سوم شخص بروید. با استفاده از خدمات بهترین تیم های سوم شخص فعال در این زمینه، شما هم می توانید لایسنس اورجینال تهیه کنید و هم هزینه هایتان را پایین بیاورید. 

مدیریت فرآیند در کسب و کار

قیمت bpms چقدر است؟ 

تا امروزه افراد زیادی از ما سوال پرسیده اند که قیمت bpms چقدر است؟ اصلا هزینه ای که ما باید برای خرید و استفاده از برنامه هایی همچون bpms پرداخت نماییم تحت تاثیر چه متغیر هایی کم و زیاد می شود؟ متاسفانه در حال حاضر نمی توان یک محدوده قیمتی خاص را برای ابزار های ویژه ای همچون bpms تعریف نمود. عوامل و فاکتور های زیادی هستند که روی قیمت پرداختی شما تاثیر می گذارند. زیاد بودن این عوامل و ناپایداری ایران از نظر اقتصادی باعث شده تا امکان مشخص کردن قیمت نهایی نرم افزار bpms به صورت عمومی وجود نداشته باشد. 

اگر شما هم به دنبال خرید نرم افزار های مدیریت کسب و کار و فرآیند آن هستید، بهتر است به متغیر هایی همچون نوع اشتراک، نوع برنامه، سازنده برنامه، قیمت دلاری و محدودیت های در نظر گرفته شده توجه کنید. برخی از شرکت ها با هدف کاهش هزینه پرداختی مشتریان، یک سری از خدمات خود را محدود کرده و چندین نسخه مختلف از برنامه را روانه بازار می نمایند. جهت کسب بازدهی مطلوب شما می توانید مقداری وقت با ارزش خود را صرف یافتن بهترین پلن برای کسب و کار نمایید. 

بررسی نکات مهم برای استفاده از bpms

در نهایت، اگر شما هم به دنبال استفاده از نرم افزار bpms در بهترین حالت ممکن هستید همواره باید یک سری نکات خاص را مد نظر خود قرار دهید. اولین نکته به کیفیت برنامه و سازنده آن اشاره دارد. همانطور که گفته شد، در حال حاضر نسخه های زیادی از این ابزار موجود بوده و هر کدام از این نسخه ها نیز با یک سری مشخصات ویژه در اختیار مشتریان قرار می گیرند. به عقیده آقای Levi Olmstead، انتخاب بهترین برنامه های طراحی شده در این زمینه به شما اجازه می دهد تا عملکرد کلی سازمان خود را تا حد قابل توجهی ارتقا دهید. 

یک نرم افزار bpms می تواند از روش های مختلفی به فروش برسد. برخی از شرکت های تولید کننده اشتراک ماهانه را برای مشتریان خود در نظر گرفته و برخی از شرکت ها هم به فروش لایسنس و حق استفاده از این کالا علاقه نشان می دهند. در هر صورت شما باید بودجه خود را مشخص نمایید و سپس نسبت به خرید این ابزار اقدام کنید. عدم توجه به این مسئله می تواند یک سری چالش ها و مشکلات مالی خاص را برای شما ایجاد نماید. لازم به ذکر است که برنامه های خاصی همچون bpms همواره روی میزان بازدهی سازمان موثر هستند. 

در نهایت، ایرانی یا خارجی بودن برنامه آخرین نکته ای است که شما باید آن را مد نظر خود قرار دهید. امروزه برنامه های زیادی با هدف مدیریت فرآیند های کسب و کار تولید شده و در اختیار مشتریان قرار گرفته اند. جهت کسب بازدهی مطلوب شما باید بر اساس نیاز های پروژه خود تصمیم بگیرید. خیلی از برنامه های ایرانی طراحی شده در این زمینه هم کیفیت مطلوبی دارند و هم قدرت خوبی را از خود به نمایش می گذارند. 

نکات مهم برای اسفتاده از bpms

کلام آخر

همانطور که در این صفحه مشاهده کردید، نرم افزار bpms ابزاری کاربردی است که شما می توانید آن را برای پروژه های مختلفی مورد استفاده قرار دهید. امروزه برنامه های زیادی بر پایه همین تکنولوژی ایجاد شده و در اختیار مشتریان قرار گرفته اند. Process Modeler یکی از قدیمی ترین و شناخته شده ترین برنامه های به کار رفته در این زمینه به حساب می آید. قبل از اقدام برای استفاده از یک برنامه خاص، شما باید نیاز های پروژه را زیر ذره بین قرار دهید. 

دریافت مشاوره قبل از اقدام برای انتخاب نرم افزار bpms به شما اجازه می دهد تا با سرعت بالایی بهترین برنامه را انتخاب نمایید. عدم توجه به این مسئله هنگام خرید نرم افزار های bpms باعث کاهش کیفیت نهایی پروژه و ایجاد مشکل برای شما خواهد شد. پس جهت کسب بازدهی مطلوب به شما توصیه می کنیم تا کمی وقت با ارزش خود را صرف یافتن بهترین برنامه های bpms نمایید.