مدیریت منابع انسانی در کشاورزی؛ حلقه گمشده افزایش بهره‌وری

با گسترش ابعاد زمین و تنوع محصولات در زراعت، باغبانی یا کشت های گلخانه ای، طبیعتاً با افزایش حجم و نوع عملیات در مراحل کاشت، داشت و برداشت مواجه خواهید شد. در چنین شرایطی مدیریت و نظارت بر کارهایی که هر یک از پرسنل، پیمانکاران و کارگران باید انجام دهند ممکن است به حدی زمان بر، دشوار و خسته کننده شود که شما را از پرداختن به مسائل مهمتر کسب و کارتان بازدارد.

مدیریت منابع انسانی در کشاورزی؛ حلقه گمشده افزایش بهره‌وری

با گسترش ابعاد زمین و تنوع محصولات در زراعت، باغبانی یا کشت های گلخانه ای، طبیعتاً با افزایش حجم و نوع عملیات در مراحل کاشت، داشت و برداشت مواجه خواهید شد.

در چنین شرایطی مدیریت و نظارت بر کارهایی که هر یک از پرسنل، پیمانکاران و کارگران باید انجام دهند ممکن است به حدی زمان بر، دشوار و خسته کننده شود که شما را از پرداختن به مسائل مهمتر کسب و کارتان بازدارد.

راهکار مدیریت منابع انسانی در کشاورزی

یک راه حل موثر برای بهبود این وضعیت می تواند ثبت گزارش اقدامات مربوط به عملیات توسط هر یک از افراد درگیر در کار باشد. تجمیع این گزارشات و تبدیل آن ها به اطلاعات تصمیم ساز می تواند کمک شایانی به بهبود روز افزون اقدامات نماید. اما همین امر نیز، نیاز به صرف زمان قابل توجهی دارد و حتی ممکن است تمام وقت یکی از افراد تیم شما را به خود اختصاص دهد.

یکی از بخش های سامانه مدیریت کشاورزی به اندیشان که می تواند این پیگیری ها را برای شما ساده تر کند، ثبت گزارشات روزانه است.

در این بخش هر یک از ارکان تولید مزرعه اعم از کارشناس، پیمانکار و یا کارگر با دسترسی خود وارد شده و گزارش‌ مختصری از عملیات انجام شده، قطعه مربوطه، مدت زمان انجام کار، نهاده مصرفی و ... را وارد می‌کند.

با ثبت و تجمیع این اطلاعات و بهره گیری از بخش گزارش ساز جذاب سامانه، می‌توانید به صورت آنلاین انواع و اقسام گزارشات مدنظر از قبیل میزان کارکرد هر یک از پرسنل یا پیمانکاران، میزان زمان و هزینه صرف شده برای هر یک از قطعات یا محصولات و یا میزان نهاده مصرف شده را در بازه های زمانی مد نظر خود مشاهده کنید و بر اساس این اطلاعات و موارد دیگر مثل شاخص های سلامت و تراکم گیاه و پیش بینی های هواشناسی نسبت به تعریف اقدامات آتی افراد تیم خود تصمیم مناسب بگیرید.

حتی امکان ارسال پیام های دوره ای در خصوص کارکرد افراد از طریق پیامک و یا برخی پیام‌رسان ها برای مدیر یا مدیران مربوطه نیز فراهم است.

از دیگر استفاده هایی که میتوان از این بخش سامانه نمود، ثبت و بارگذاری اتفاقات، درس آموخته ها و تجربیات پیش آمده در حین انجام عملیات به همراه تصاویر و توضیحات مختصر است. بدین ترتیب یک بانک اطلاعاتی ارزشمند از تجربیات انباشته در طول دوره های کشت خواهید داشت که قطعا بهره گیری از آن میتواند در افزایش بهره وری کشت های آتی شما تاثیر قابل توجهی داشته باشد.

در پایان لازم است به این نکته اشاره کنیم که فرم ها، فرآیندها و گزارشات مربوط به این بخش ها و سایر بخش های سامانه بر اساس تشخیص و نیاز شما کاملا قابل تغییر است.

مدیریت منابع انسانی کشاورزی

سایر امکانات سامانه کشاورزی به اندیشان چیست؟

  • محاسبه بهای تمام شده محصولات به تفکیک هر محصول، قطعه، بلوک، دوره کشت و هر گونه تفکیک دیگر که مورد توجه یک کسب و کار باشد.
  • ارائه گزارش‌های مدیریتی-مالی (با یک سیستم حسابداری کشاورزی اصولی)
  • سیستم کامل انبارداری با امکان ثبت تمامی اسناد عملیات‌های موجود در یک انبار
  • امکان اتصال به سیستم حقوق و دستمزد جهت ثبت خودکار هزینه‌های مربوطه
  • دارای سیستم مبتنی بر اطلاعات جغرافیایی و تصاویر ماهواره‌ای بر اساس شاخص‌های سبزینگی و با امکان بروزرسانی هر پنج روز یکبار
  • گزارش ساز قدرتمند بر اساس روش‌های پیشرفته موجود در اکسل با قابلیت دریافت خروجی‌ها و نمودارها
  • امکان ثبت گزارشات روزانه جزیی‌ترین عملیات‌های تولیدامکان ایجاد داشبوردهای متنوع اطلاعاتی و شخصی سازی شده جهت استفاده و تحلیل مدیران ارشد

برای کسب اطلاعات کامل در مورد سامانه کشاورزی به اندیشان روی لینک کلیک کنید.