در این یادداشت بنا دارم به صورت ساده برای شما بیان کنیم که بازاریابی چیه و اگر بخواین بازارتون رو از دست ندید و یا محصولتون رو بیشتر و بهتر بفروشید باید کار کنید.بازاریابی همونجور که از اسمش برمیاد یعنی پیدا کردن بازار برای محصول و خدمات شما. و از اونجایی که هر محصول یا خدماتی مشتری خودش رو داره پس در واقع ما باید بدونیم مشتری محصول یا خدمات شما کجاست و چه تمایلاتی داره.سوالی که از خیلی از کسایی که برای حل مشکل فروششون از من مشاوره میگیرن، میپرسم این هست: میدونید مشتریتون کجاست؟
و به طرز شگفت آوری یا پاسخ نمیشنوم یا اینکه پاسخ ها اصلا اون چیزی که باید باشه نیست!
مهمترین مشکل نگاه تولید کننده های خرد به موضوع بازاریابی هست. خیلی عجیب همه تولید کننده ها فکر میکنن بازاریابی باید بعد از تولید اتفاق بیفته !
و از اونجایی که تولید کننده برای محصولش بسیار زحمت کشیده در برخی موارد اصلا نمیتونم بهش بگم این محصول بازاری نداره و یا اون بازاری که تو فرض میکنی رو نداره. مهمترین نکته برای اصلاح مشکلات بازاریابی و فروشتون این هست که بدونید مشاوره بازاریابی در مرحله پس از تولید واقع نشده  بلکه مرحله ای از مراحل ابتدایی تولید هست که مستمرا همراه شماست تا پس از تولید که منجر به فروش محصول و خدمات شما خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست