نمیدونم چه تعریفی از فروش دارید. اونقدر تعریف های مختلف از این و اون شنیدم که نگو و نپرس. از سوپرمارکت سر کوچه تا اساتید مختلف برای خودشون تعریف های مختلف از فروش دارن. ولی اون چیزی که این وسط مهمه این هست که شما فروش رو یک مهارت میبینید یا یک فرآیند؟

بگذارید یکمی موضوع رو بازتر کنیم. فروش و فروشنده دو مفهوم متفاوت هستن که گاهی اشتباه گرفته میشن.فروشنده درواقع یکی از آخرین مهره های فرآیند فروش هست. فرایندی که شما اگر برای محصولتون به فکرش نباشید بیزینس شمارو دچار مشکل میکنه.

بعضی ها وقتی در فروش به بن بست میرسن و میخوان کاری کنن به قول خودشون دنبال آدم فروشنده و یا اصتلاحا بازاریاب خوب میگردن. درصورتی که فروش یک فرآیند هست نه یک شخص. امکان داره فروشنده شما یه وب سایت باشه و یا خیلی روش های دیگه.

پس دقت کنید  شما باید فرآیند فروش محصولتون رو راه بندازید و این تعریف اشتباه رو از ذهنتون خارج کنید. فرآِند فروش فرآیندی هست که از اواسط فرآیند بازاریابی محصول راه اندازی میشه و مستمرا با شما هست و دائم بر اساس شرایط بازار و محصولتون به روز رسانی میشه.

شاید یه روز کسی فکر نمیکرد فروش دیجیتال بتونه در فرآیند فروش اینقدر جا باز کنه. پس حتما این تعریف رو در ذهنتون به روز رسانی کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست